YKS Eşit Ağırlık Soru Dağılımları

YKS Eşit Ağırlık Soru Dağılımları

Taban Puanları İçin Tıklayınız.



Merhaba sevgili Bilgenç takipçileri 🙂 bu yazımızda sizlere YKS Eşit Ağırlık Soru Dağılımları hakkında bilgi paylaşacağız.
YÖK tarafından yapılan son açıklamalara göre 23 Haziranda yapılacak olan YKS sınavlarının bazı testlerinde değişikliğe gidildi. Ayrıca oturum süreleri ile resmi açıklama geldi. Bakınız: 2018 YKS Oturum Süreleri

YKS Eşit Ağırlık Nedir?

YKS Eşit Ağırlık alanından tercih yapacak olan adaylar öncelikle 23 Haziran saat 10:00’da TYT yani Temel Yeterlilik Testine Girecekler. Bu oturumda 40 Temel Türkçe, 20 Sosyal Bilimler,  40 Temel Matematik ve 20 Fen Bilimleri sorusu olmak üzere 120 soru sorulacak ve adaylara bu 120 soruyu cevaplamaları için toplam 135 dakika süre verilecektir. Sonuç olarak adaylara he soru için ortalama 1,125 dakika süre verilecektir. TYT testinin önemli bir farkı ise alan farkı olmamasıdır. Yani sayısal-sözel ayrımı yapılmaksızın her soru eşit puan getirecektir. Adaylar ertesi gün yani pazar günü YKS Alan Sınavlarına girecekler. Bu sınavda adaylara 40 soru Edebiyat – Sosyal Bilimler 1, 40 soru Sosyal Bilimler 2, 40 Soru Matematik ve 40 Soru Fen Bilimler olmak üzere toplam 160 soru verilecek. Adaylar 160 soruyu cevaplamak için toplam 180 dakika süreye sahip olacaklar. Bütün testleri çözmek serbest olacak. Örneğin: Eşit Ağırlık öğrencisi Edebiyat – Sosyal Bilimler 1 ve Matematik Testlerinde ki 80 soruyu çözdükten sonra diğer testlerden de soru çözebilecek ve Sayısal veya Sözel puanının da hesaplanmasını sağlayabilecek.

YKS Eşit Ağırlıkta Hangi Dersler Var

Daha öncede belirttiğimiz gibi eşit ağırlık alanında Edebiyat-Sosyal Bilimler 1 ve Matematik testleri bulunmaktadır. Bu testleri daha detaylı inceleyecek olursak:

Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1 testinde 40 soru sorulacaktır. Bu Sorular

  • Türk Dili ve Edebiyatı: 24 soru
  • Tarih-1: 10 soru
  • Coğrafya-1: 6 soru

Matematik testinde 40 soru şeklinde olacaktır.

Peki bu derslerde Hangi Konulardan Sorumlu Olunacak?

aşağıdaki derslere tıklayarak hangi dersten hangi konu çıkacak öğrenebilirsiniz 🙂



2019 YKS-TYT Kitaplarını En Uygun Fiyata Almak İçin Tıkla.


Bu İçeriğe Emoji İle Tepki Ver

28
27
15
21
26
39

Yorum Yap

Yorumlar 94

  • TM okuyan birisi isterse MF branşında veya TS branşında olan bölümlere gidebilir mi ?
  • Sa yisal mezun u birisi eşit ağırlıktan terc i h yaparsa puan kirilma gb bir durum varmı
    • Haşim Savsak
      Hayır istediğiniz testleri çözebilirsiniz. Puan kırılma durumu yok
  • Merhabalar mesela ingilizce ogrermenligi istiyorum hangi sinavlara girmem gerek ?
  • Tyt alan sinavi ve dil 3u bir arada girilebiliyor mu ?
  • Yani mesela cumartesi sabah giricem oglen tmden girsem sonra dilden girsem dilde iyi puan alamazsam diger ikinci oturuma gore tercih yapabilir miyim?
    • Haşim Savsak
      Tabii ki bütün sınavlara da girebilirsin. Bu konuda herhangi bir kısıtlama yok
  • Çok soru sordum kisura bakmayin ama kafam biraz karisik bu son sorum. Cocuk gelisimi icin hangi sinavlara girmem gerekli ?
    • Haşim Savsak
      TYT ve YKS Sözel testleri çözmen gerek. Yani
      • Edebiyat
      • Tarih 1
      • Coğrafya 1
      • Tarih 2
      • Coğrafya 2
      • Felsefe Grubu Dersleri
  • İlahiyat için ts 1 idi şimdi yksye göre ikinci oturumda ne çözmem gerek
    • Haşim Savsak
      Merhaba Şeyma, Sözel konulara ağırlık vermen gerek
  • Selam eşit ağırlık için hangi tarih konuları var.
    • Haşim Savsak
      Merhaba Yasin. Eşit ağırlıklar TYT oturumunda 5 tane Tarih sorusu çözmen gerekecek. Ardından 2. oturum olan YKS sınavında Tarih 1 ve Tarih 2 testlerinden soru çözmen gerekecek. Bu tarih soruları YGS ve LYS tarih konuları olacaktır.
  • Polis olmak istiyorum TYT ye girmek sadece yeterli mi bilgi verebilirmisiniz
    • Haşim Savsak
      Evet. PMYO alımları TYT puanı ile alım yapacaktır.
  • iç mimarik için hangi sınava girmem lazım
    • Haşim Savsak
      Normalde TM ile alım yapıyordu ama yeni sisteme göre Eşit Ağırlık puan türü ile alım yapacak. İkinci oturumda Matematik ve Edebiyat - Sosyal Bilimler 1 testlerine girmen gerekecek
  • Ya ben anlamadim eşit ağırlıkta tyt hariç hangi dersler var fizik kimya biyoloji var mı. Ben onu o icin giricem ama eşit ağırlıktan girmek istiyorum
    • Pmyo icin giricem ama eşitağırlıktan girmek istiyorum
    • Haşim Savsak
      ilk oturumda toplam 120 olacak. 120 soru 40 Matematik, 7 Fizik, 7 Kimya, 6 Biyoloji, 40 Türkçe, 5 Tarih, 5 Coğrafya, 5 Felsefe ve 5 Din kültürü şeklinde sorulacaktır. ikinci oturumda ise herkes kendi alanının derslerini çözecek
  • İyi günler açık öğretim Üniversitesi İlahiyat için hangi derslere çalışmam gerekir.
    • Haşim Savsak
      Açık öğretim için herhangi bir derse çalışmanıza gerek yok. 150 puan barajını geçmeniz yeterli olacaktır.
  • Tapu kadastro okumak istiyorum tytyemi girecegim ikisenede girmem gerekiyormu ? Bilgi verirseniz sevinirim , kafak cok karisik .
    • Haşim Savsak
      Merhaba Şaban. Tapu ve Kadastro bölümü için sadece TYT yani ilk oturuma girmen yeterli olacaktır öte yandan itfaiyecilik için de aynı şekilde ilk oturuma girmen yeterli olacaktır.
  • İtfaiye bolumu nude aciklarmisiniz ? İkisine birdenmi sadece tyt,yemi ? Hangi dersler ? - Tesekkurler .
  • Ve son bir soru , gecen sene biryeri tercih etmisdim , puanimi kirdim . bu sene , puanim kirilimi olacak ,yoksa olmayacakmi ? Yada nasil olacak ?
  • Merhaba psikoloji felsefe için eşit ağırlık deniyor ama bu durumda yks de felsefe gerekli değil mi eşit ağırlık öğrencileri için?
    • Haşim Savsak
      Merhaba Dilara. Zaten YKS'de Felsefe yok. Felsefe Grubu Dersleri var. Bunlar
      • Psikoloji
      • Sosyoloji
      • Mantık
      Eşit Ağırlık ile tercih yapacaklar Felsefe Grubu Derslerini çözmek zorundalar.
  • merhaba istediğim bölüm eşit ağırlıkta fakat ben sözelciyim. ne yapmam gerekiyor. eşit ağırlık sınavına girersem düşük not alacağım kesin.
    • Haşim Savsak
      Eğer illa ki eşit ağırlık ile alım yapan bir bölüme gideceksen Mat-1 ve Mat-2 çalışman gerekecek
  • Eşit ağırlıktan giricem matematiğin içinde geometri var mı her iki sınav içinde??
    • Haşim Savsak
      Evet hem 1. oturumda hem de 2. oturumda Geometri sorulacaktır.
    • Merhaba ben sayisalciydim fizik ve kimya berbat dersler esit agirliga gecis yapacamdaacaba gec mi benim icin cokmu gec kaldim bide matematik esit agirliktaki 2. Oturumdaki matematik konulari ne zormu
  • Lütfen söyleyin.. Coğrafya 1 'i ve Tarih 1'i Hem 1. Oturumda hemde 2. Oturumda göreceğiz. değil mi
    • Haşim Savsak
      Evet Kaan. Hem 1. oturumda hem de 2. oturumda eşit ağırlıkçılar tarih ve coğrafyadan sorumlu olacaklardır.
  • Merhaba psikoloji ve ic mimarlik bölümünü tutturabilmek için hangi derslere agirlik vermeliyim
    • Haşim Savsak
      Merhaba Özge. Belirttiğin bölümler için EŞİT AĞIRLIK Puan türüne önem vermelisin. Mat-2 ve Edebiyat netlerini iyi tutarsan, rahatlıkla gidersin :) .
  • Muhammed emin
    İyi günler aradimda bulamadim eşit ağırlik Edebiya konu dağılımında en çok hangi konular çikar bunla ilgili bir bilginiz vami ?
    • Haşim Savsak
      Konu hakkında yakın zamanda en kısa zamanda bilgi paylaşılacaktır.
  • Merhaba lütfen bana yardımcı olun ben liseden mezun olalı 2 sene oldu üniyi açıktan okuyordum dondurdm suan tekrar Gidicem sınava ama anlamakta zorluk cekiyorum ben lise de muhasebe okumuştum neye gitmem gerekiyor ben sözel iyi anlıyorum ama lisedeyken eşit ağıtlıktı lütfen yardım edin
    • Haşim Savsak
      Herhangi bir zorunluluğunuz yok istediğiniz bölüme gidebilirsiniz. Yani muhasebeden mezun oldunuz diye illa o bölüme gitmenize gerek yok.
  • Merhaba ben lise 3 öğrencisiyim eşit ağırlıkcıyım ilerde hukuk istiyorum bunun için hangi sınavlara giricem birde kitap almam gerekiyor bu istediğim bölüme hazırlanmak için (hukuk) yani. Nasıl bir kayna almam gerekiyor tm tüm dersler konu anlatım felan mı? iyi günler
    • Haşim Savsak
      TM kitabı alıp çalışman yeterli olacaktır. Mat-1 ve Mat-2'yi kuvvetlendirmeye bak.
  • milli savunma ünversitesi yani subaylık harp okulları için TYT ye girmek yeterli mi hocam
  • ben hem eşit ağırlık hemde sözel sınavına giricem yani 3 test çözmüş olucam, ama eşit ağırlık ve sözel puan türüm farklı olucak değil mi?
    • Haşim Savsak
      Evet Meryem. Çözdüğün testlerin doğru ve yanlış sayılarına göre Eşit Ağırlık ve Sözel puanların ayrı hesaplanacak.
  • esra ates
    Sosyal bilimler 1 de lys konularini cozcez yoksa ygs konularimi olucak?
  • Esit agirliktan sinava girecegim(Hukuk için) ama matematigim çok kötü nasil yapmaliyim? Çok mu gec kaldim?
    • Haşim Savsak
      Kesinlikle geç kalmış sayılmazsın. Bir an önce başlayıp, azimle çalışırsan yetişebilirsin.
  • merhaba ben MİLLİ SAVUNMA KUVVETLERİ üniversitesine girmek istiyorum. alımlar YKS ile mi yapılıyor ?
  • hukuk okumak için nereyi yapmam gerek?
    • Haşim Savsak
      Eşit ağırlık derslerine göre yüksek netler yapman gerekiyor. Hedefin eşit ağırlıkta ilk 20 bine girmek olmalı.
  • Sizce bu sınavda da matematik cok fazla sayısal mantık üzerine mi olur yoksa direk mat-2 mat-1 bilgi üzerine mi?
    • Haşim Savsak
      Muhtemenlen ilk oturum yani TYT'de sayısal mantık, YKS'de ise bilgi üzere soru sorulur.
  • Sümeyye Kurnaz
    Eşit ağırlıkçıyım ve psikoloji istiyorum. Bir ve ikinci oturumda ne yapmam gerekir?
  • seher yavuz
    Çocuk gelişim için sozelden mi eşit ağırlıktan mi giriliyor sınava
  • Sema Combaş
    Şimdi benim biraz kafam karıştı. 11.sınıf öğrencisiyim.Eşit Ağırlıkçıyım. 2.Oturumu anladım fakat TYT de 1.Oturum da Fizik Kimya Biyoloji çözmek zorunda mıyım ? Bu konuyu pek anlayamadım. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    • Haşim Savsak
      Çözmek zorunda değilsin ama onlarda sana ek puan getirecektir. Çözmen gerekiyor diye bir zorunluluk yok.
  • merhaba ben MİLLİ SAVUNMA KUVVETLERİ üniversitesine girmek istiyorum. alımlar YKS ile mi yapılıyor ? Cevap verirseniz sevinirim
  • iç mimarlık icin hangi sinavlara girmem gerekli ?
  • hocam eşit ağırlıkçılar TYT'yi çözecek ve YKS'deki edebiyat-coğrafya ve matematik testlerini çözecek ama tarih ve coğrafya 1 mi yoksa 2 mi? yorumlarda 2 demişsiniz. ama yukarıdaki bilgide 1 diyor
    • Haşim Savsak
      Eşit ağırlıkçılar Edebiyat - Sosyal Bilimler 1 ve Matematik testini çözecekler. Edebiyat - Sosyal Bilimler 1 testlerinde Edebiyattan 24 soru, Tarih 1 den 10 soru, Coğrafya 1 den 6 soru gelecek.
  • kubilay Bağcı
    merhaba. yukarıda belirttiği gibi tmler tarih 1 ve coğrafya 1 den mi sorumlu ayt de ?
    • Haşim Savsak
      Merhaba Kubilay. Evet ikinci oturum yani AYT'de tarih-1 ve coğrafya-1'den sorumlu olunacak
  • eşit ağırlıkçıyım ayt de matematik çözmezsem geçermiyim
    • Haşim Savsak
      Gitmek istediğin bölüme göre değişiklik gösterir. Fakat eşit ağırlıkçı adayların puanı hesaplanırken matematiğin etkisi %30 olacaktır.
  • AYT de TM2 derslerinden kaçar soru soruluyor
    • Haşim Savsak
      Yazı içerisinde de belirtildiği üzere toplam 80 soru sorulacak.
  • Ilahiyat istiyorum yks 2018 için 2. Oturumda neyi seçmem gerek sözel mi yoksa eşit ağırlık mi birde 3.oturumda dil sınavından düşük puan yaparsam ilahiyat olur mu çok merak ediyorum yardımcı olursanız çok mutlu olurum şimdiden teşekkür ederim
    • Haşim Savsak
      İlahiyat için YKS Sözel testine girmen gerekecek. Sözel test hakkında detaylı bilgi için YKS Sözel Soru Dağılımları adlı yazımızı okuyabilirsin. Diğer yandan YKS Yabancı dil sınavına girmen ilahiyata gitmeni etkilemeyecektir.
  • ben ayt de mf ciyim ama tm de çözmek istiyorum sadece eşit ağırlık puanınımı etkiler
    • Haşim Savsak
      Çözebilirsin. Bu konuda herhangi bir kısıtlama yok.
  • Merhaba hortlattığım için hoşgörün felsefe bölümü için hangi dersleri çözmem gerek?.
  • merhaba ben mf yim ama tm den tercih yapmak istiyorum böyle bir şansım varmı acaba
    • Haşim Savsak
      Sınavda hangi soruları cevaplarsan ona göre tercih yapabilirsin. Bundan dolayı okuduğun bölümün bir önemi yok, sınavda hangi bölümden soru çözdüğün önemli.
  • Subaylik hangi bolumden aliyor ve sozel okuyorum ne yapmam gerekir yardimci olur musunuz?
  • Hocam siz felsefe bölümü için sözel dersleri çözmem gerektiğini söylediniz ama sitede ise tm3 yazıyor kafam karıştı
    • Haşim Savsak
      YÖK yaptığı son güncelleme ile birçok bölümü eşit ağırlık yaptı. Eşit Ağırlık Bölümleri adlı yazımızdan diğer bölümleri de görebilirsin. Yani sonuç olarak Felsefe bölümü sözelden eşit ağırlığa geçti.
  • Geometri nerde?
  • Merhaba ben eşit ağırlıklıkçıyım hukuk istiyorum ama matamatik yapamıyorum ne yapmam lazım ama turkce ve cografya çok iyi biliyorum yeterli mi
    • Haşim Savsak
      Merhaba Zeynep. Maalesef hukuk bölümü için matematik şart. Şöyle belirteyim: İkinci oturum olan AYT sınavında eşit ağırlık için 40 matematik, 40 edebiyat-tarih-coğrafya sorusu vardır. Bu 40 edebiyat-tarih-coğrafya sorusunu full yapsan bile hukuk gelmez. Bu yüzden matematik şart. Temel videolardan (Şenol Hoca) ve temel kaynaklardan (Antremanlarla Matematik 1) başlayarak matematiği halledebilirsin.
  • nurcihan metin
    merhabar grafik tasarım okumayı düşünüyorum bu yüzden hangi sınavlara girmem gerek
  • Pisikoloji için hangi puan türü gerek
  • benim kafam cidden çok karıştı kusura bakmayın hocam eşit ağırlıkçıyım . 1. oturum ve 2.oturumda zorunlu olarak çözeceğimiz dersler nedir söyler misiniz ?
  • bir sorum daha olacak. Bütün dersleri ne kadar sürede hızlıca bitirebiliriz sizce ?
YKS Puan Hesaplama Uygulamamızı İndirdiniz mi?Hemen İndir
+